Peter Blokhuis

Voor Peter Blokhuis die in November a.s. deel zal nemen aan de tentoonstelling ‘Hommage aan Walter Nobbe” verwijs ik naar diens eigen prachtige website.>>> PETER BLOKHUIS.

Peter Blokhuis (12 mei 1938, Amersfoort)

“WAAROVER SCHILDER IK EN WAAROM? Deze twee essentiële vragen over kunst op één A4-tje te beantwoorden is een bijna vergeefse zoektocht naar woorden. Waar schilder ik over. Is het de overzijde van de rivier, het onbekende, de vergankelijkheid? Wat is de rode draad in mijn werk? Wat wil ik schilderen? De onrust in jezelf of juist het verlangen naar rust. Dat je gelukkig én bijna verdrietig tegelijkertijd kan zijn?
Het is spannend om tegengestelde emoties in één schilderij, op één oppervlak bijeen te brengen. Hoop en berusting, uitzichtloosheid en agressie. Of mooier gezegd: abstracte begrippen zoals ‘eenzaamheid’, ‘geluk’, ‘verlangen’ of ‘wantrouwen’ in figuratieve beelden vorm te geven.

Beirouth

Beirouth

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Uncategorized

Geef een reactie

